Days till our first baby


45- Sama, Bersama, Sama-sama, Disamakan, Menyamakan

بسم الله الرحمن الرحيم

"Apa khabar saudara/i pembaca budiman? Bagaimana iman anda semua?". Memetik soalan yang diutarakan oleh Nuraini dalam blognya. Pernahkah kita bertanya soalan sebegini bila tiap kali jumpa kawan atau sahabat-sahabat di sekeliling? Penulis sendiri, belum pernah bertanyakan sebegini kepada kawan-kawan serta sahabat-sahabat penulis. Jadi, di sini, penulis ingin menyarankan kepada pembaca serta penulis sendiri sama-sama kita ubah cara kita tegur sahabat sekeliling.

***********************************


Tulisan di atas bukanlah berkaitan dengan catatan kali ini. Kali ini, penulis sebenarnya ingin berkongsi dua keping gambar.

Gambar 1

(Credit buat Farid a.k.a Abu)

Gambar ini diambil selepas tamat peperiksaan amali anatomy, tapi sedih kerana gambar ini tidak mencukupi ahlinya. Bilangan ahli sepatutnya 39 orang, tapi dalam gambar ini kelibat Yasir, Pok Ming, Nazmi(Yuo), Nazri dan Abu.

Semasa gambar ini diambil, Yasir masih ditahan di wad kerana 'pneumonia' tapi, alhamdulillah dia sudah sembuh sekarang. Nazri, Nazmi dan Pokming entah ke mana menghilang.

Sudah genap tiga tahun kami bersama dalam Sec 4. Pahit manis, masam sedih turut diharungi bersama, walaupun ada yang tidak pernah bercakap. Tapi semua kenangan tetap ada dalam setiap orang.

Gambar 2


(Credit buat Atun)

Apa pula gambar ini? Ini adalah gambar yang diambil oleh kamera Atun dengan menggunakan "auto mode". Ini adalah gambar kenangan bersama dengan Dr. Hala. Tahun ini merupakan tahun terakhir belajar Physiology. Dr. Hala amat baik kepada kami. InsyaALLAH doktor, walaupun kami tamat belajar, kami tetap akan ingat jasamu buat kami. Dalam gambar ini, Mohd Farhan aka Pona tidak kelihatan. Ke manakah dia? Dia kurang sihat pada hari gambar ini diambil. Maaf Pona, kelibatmu tidak kelihatan dalam gambar ini. Kepada ahli kumpulan 4B, terima kasih semua atas nasihat dan dorongan yang diberikan di kala penulis jatuh rebah tersungkur. Terima kasih tidak terhingga.


Sayang Mung...

11 orang berkata-kata:

ana said...

waw!! gambarku masuk dlm blog mu... haha...

niktaufik said...

eh, nape lak xde...msti adanye...

muka orang xcukup tdo kot lam tue...sori lar...tu je pic terbaik y penulis ada

Anonymous said...

nampak masih kurang matured..

niktaufik said...

apa2 je la anon....
ni y mls nk lps anon nie...huhuhu...xknl orang la...

tp xpe la....

kurang matured ke??

Anonymous said...

ha'ah.. sori to say.. hehe..

xpela.. bleh blaja jadi lebih matured lagi.. all de best..

miya said...

malas ade anon tapi buat jugak. haha~ :P

din said...

pergh..topek dengan gaya manduk nya..hehe..aku gurau la topek

aku respek ko dressing camtu..
qudwah yg sgt elok! =)

niktaufik said...

ado2 je mu din....

wei, xg main bola ko mu???

Pok Nik said...

aku ado daley duo2 gmbar!!!!
tupey populai]riti mung sket manduk... heheh

@1st pic... sec kito best doe... sumo 1palo, gilo2 blako... n aku akui, ado jugok ah hok x penoh betego sapo,aku aso nga budok tino dih?? sapa mapuh doh dok ginih... heheh =p

@2nd pic... nsb baik la aton,mai n mysarah sporting...buleh ajok bince n wak kijo samo2... kl dop mapuh dop... dr hala!!!!! sapa biloe aku ingak jaso demo doctor... =)

niktaufik said...

natam apo....
thn depe mu jadi pengerusi aku tupe populariti mu plop...ko guano???

jolo2...aku skong...
hidup sbgai seorang doktor xterbatas...
y pmpuan kna rawat laki, y laki kna rwat pmpuan, tp xtau la klu msa blaja laki puan xleh wat kja sama2...

time kja buleh plak....

no komen bosh....

Pok Nik said...

yg penting jgn lupo undi aku...
aku akn bg keSAMAan pada sume...
yg pompuan mahopon laki2, kite sume sume (tp ade gk la len sket2 tu)...
gilo2... gilo pakak molek... hahahaha

Post a Comment

 
Perubatan Cawangan Iskandriah UPI Iskandariah Alex Academic Team PERUBATAN.ORG
© Copyright 2011 Katakan Ia dari Hatiku V2 Design by niktaufik. Edited by niktaufik

Paparan terbaik menggunakan Internet Explorer 8.0 dan Firefox 3.0 dengan resolusi skrin 1280 x 1024 piksel

track website visits