Days till our first baby


53- Kadang-kadang

بسم الله الرحمن الرحيم

Kadang-kadang aku tidak mampu menjawab persoalan mu.. Kadang-kadang, tanpa ditanya, aku menyatakan apa yang dirimu tidak ketahuan... Kadang-kadang diammu membuatkan aku terfikir apa yang perlu aku lakukan untuk membuatkan dirimu bercakap...

Kadang-kadang aku tidak mampu menjawab persoalan mu...
Bukan aku tidak mahu menjawab atau menjelaskan kepada mu, tapi pada masa itu, aku sendiri tidak tahu apakah jawapan yang sepatut aku berikan kepada mu. Ku khuatir, jawapan yang akan aku berikan nanti akan mengguris hati mu. Ku juga risau jika jawapan yang ku berikan nanti tidak menepati kehendak mu... Maafkan daku...

Kadang-kadang, tanpa ditanya, aku menyatakan apa yang dirimu tidak ketahuan...
Bila ku lihat kedutan wajahmu bagaikan keliru dan tidak mengerti, ku terus bersuara mengurangkan kebuntuanmu itu. Ku tidak tahan melihat dirimu dibelenggu kebuntuan. Walaupun ku tahu, apa yang aku nyatakan belum tentu mampu menghilangkan kebuntuan mu itu.

Kadang-kadang diammu membuatkan aku terfikir apa yang perlu aku lakukan untuk membuatkan dirimu bercakap...
Ku gelisah tiap kali kamu membatu, kerana dirimu yang ku kenal tidak pernah membatu seribu bahasa. Apa yang ku tahu pasal mu, bila dirimu membatu, pasti dirimu dikelilingi masalah. Aku hanya mahu, biarlah kita sama-sama menghadapi masalah itu. Oleh itu, aku amat berharap agar kamu mampu bercerita dengan ku...

2 orang berkata-kata:

meorsoleh said...

Diam tande setuju.. haha

niktaufik said...

setuju la sgt..
kdg2 diam sbb xtau kn???

hahahaha


dr tnye soalan diam...
xtau la jawabnye...

Post a Comment

 
Perubatan Cawangan Iskandriah UPI Iskandariah Alex Academic Team PERUBATAN.ORG
© Copyright 2011 Katakan Ia dari Hatiku V2 Design by niktaufik. Edited by niktaufik

Paparan terbaik menggunakan Internet Explorer 8.0 dan Firefox 3.0 dengan resolusi skrin 1280 x 1024 piksel

track website visits